דף הבית | קטלוג וספריה | לוח אירועים שנתי | הודעות חשובות! | אירועי השבוע הקרוב | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהארכיון תערוכות וקטלוגים > "אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
סיורי אמנות
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
"אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
"בית גידול"
"הולך אל עצמו"
"העיקר לא להיות צבוע"
"חיות אחרות" ; "על ההתבוננות"
"חיות רחוב" ; "אנתולוגיה"
"יפה להחריד" ; "מחוזות זיכרון"
"כבר חוזר" ; "יהיה בסדר"
"מתחת לשטיח" ; "הצלם הקטן"
"סיפור כיסוי" ; "עטויות"
"עבודה זרה" ; "סדרים"
"שטח הפקר" ; "שכול ומחול"
"שיעור באמנות" ; "דיוקנאות"
אלפיים ומאה עוקבים
אש קטנה וחלב
אתי אברג'ל "ברוש לאור ירח"
דורית רינגרט
חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
מוצק SOLID
מראה דרך
נטה צפון על תוהו ; חצי עיגול שלם
ניר דבוראי
ענבל ניסים
שלוש תערוכות יחיד
שני ציירים
תערוכת גאלה 2017
תערוכת מכירה - ערב גאלה, פברואר 2016
אריק בוקובזה - צבאות
יצחק גולומבק
ורוניק ענבר
"יופיו של הצער"
טיטאטאן
"תחנות הראווה של הזמן" ; "שקט"
"אני מפה"
עבודות מוקדמות - אורי קלוס
"יבשה"
"לא כאן לא עכשיו"
"משענת זרה"
"דברים"
יחיד/רבים - תערוכה קבוצתית
שבע שנים - רם סמוכה
"סיריוס" - אלה ליטביץ
"Not For Sale"
"מצליבים שפתניים מורכבים"
"גיא היה פה"
"המראה הטבעי"
3 תערוכות יחיד
Getaway
"ניסויים בחלל סגור"
"חשבונות פתוחים"
"מנגינה גרמנית" : שוקה גלוטמן
תערוכת צילום : ליטל זקין
תערוכת צילום : דנה פורת
תערוכת צילום - עמירם ערב
"נעורים"
כל המקומות הנפלאים ההם
"יום טוב ללבבות"
האגף לתכנון ומאגיה
קונסרב
"אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
"מתעסקות עם אלוהים"
"לאורך ולרוחב"
"טבע שני" : תערוכת צילום
"עין בעין" ; "NEVERLAND"
אירופה, אירופה?
לעתים קרובות הוא דיבר על לעזוב
כבר באים - Coming Soon
תחריט
נופי סף
עשרים השנים הראשונות - תערוכת מחווה לאסתי רשף
תנאים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט
שתי תערוכות: "אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"

אנטילופה אוסטרית

הדס רוזנברג ניר

Hadas Rosenberg Nir

 

מיצב פיסול בחומרים קרמיים ופלסטיק

וציור קיר גדול

 

16.9.09 - 4.7.09

 

"כל טוהר הוא קריקטורה, כל סדר נקי ומצמצם הוא משהו שבין המגוחך לבין הפשיסטי. זה כמו לסדר חפצים על הרהיטים בסימטריות דקדקניות, כקבוצת אתלטים זעירים במפגן התעמלות.".

 

התובנה הזאת. מתוך 'ארצ'לי' של אלזה מורנטה, מציעה אפשרות טובה לקריאת התערוכה של הדס רוזנברג ניר.

 

הדס רוזנברג ניר היא אמנית העוסקת בחומרים קרמיים.

בתערוכה "אנטילופה אוסטרית" היא מציגה אובייקטים שונים העשויים מחומרים קרמיים ומחומרים פלסטיים לא מסורתיים, לצד ציור קיר גדול.

 

המשותף לכל קבוצות הפסלים-אוביקטים בגלריה הוא שדבר מהם אינו כפי שהיה צריך להיות. ה'דברים' המיוצרים מחומרים קרמיים  מדמים חומרים דמיוניים, בטון, חלקי גוף אורגאני, או עץ.

 

מלבד היותם 'דימוי', הם גם משבשים את סדר הדברים, נוכחים במקום שאינם אמורים להיות בו, נטולי הקשר ונטולי הפונקציה שהם מורגלים בה.

 

ה'לבבות' - קבוצת הגופים הוורדרדים השרועים על גבי רהיטים ועל רצפת הגלריה דומים יותר ליצור השוכב על גבו בנוחת הישרדות כלבית ומתחנן על חייו.

 

מקל הסבא החביב הופך לאוביקט פאלי, או למקלות סבא נשיים המזכירים סוכריות "תרנגול על מקל". חפץ שנועד לתמוך הופך מפתה ומסוכן.

 

כך גם גם עמודי ה'זקפים' הניצבים על הרצפה כמו שומרים, לכאורה מציעים עוגן, אבל נשארים בדיאלוג ריק בינם לבין עצמם.

 

הקטמרן -  על הקיר המרכזי והקיר שלצידו מופעי רישום גדול שמרכזו דימוי הקטמרן - כלי שייט המצויד בשני בידונים הנושאים ביניהם סירה. רישום הסירה מחוק כמעט לגמרי וכך מתערערת ומתפרקת יציבותו של הדימוי.

 

הדס ניר רוזנברג מציגה את הכמיהה לסדר ולשקט באמצעות הצגת הקיצוני, נעדר השליטה.

 

אנטילופה אוסטרית הוא בעל חיים שאינו קיים במציאות. זכר האנטילופה ההודית, יצור קיים, מתאפיין בסדר צבעים של שתי וערב בשחור-לבן המבליט את זרותו לנוף.

 

האנטילופה האוסטרית הבדיונית מהוה עבור האמנית 'פרטנר' לדיאלוג בין העבודות. היא מרחפת מעל, מנסה לשווא להתמזג ולהשתלב, בנימוס אירופאי, בנוף שהיא זרה לו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רצפת הייצור 

עמי ואלך

 Ami Walach

 

תערוכת צילומים

 

הדפסות דיגיטאליות על בד

 

16.9.09 - 4.7.09

 

 

כמחווה לגלריות הקיבוציות החוגגות בימים אילו את מאה שנות התנועה הקיבוצית, הגלריה במרכז ההנצחה מציגה כעת את תערוכת היחיד של הצלם עמי ואלך, איש משמר העמק.

 

שמה של התערוכה, 'רצפת הייצור', מתאר את העבודות בתערוכה: רצפת המפעל שעמי ואלך פוגש מידי בוקר.

 

אין דבר פחות מושך מלהתבונן בו, מסתם רצפת ברזל זרועת כתמים.

כך גם המושג 'ייצור', על המשמעות האידיאולוגית שנשא בעבר בתרבות המקומית, כבר איבד מזמן את חינו.

 

ועדיין ישנם אלה המשכימים קום והולכים לעבוד במפעל, כמו עמי ואלך שעובד במפעל בקיבוצו.

 

 לא כמו פועלי ייצור אחרים, ואלך לוקח איתו את המצלמה ומתבונן דרכה אל מימד אחר, מעבר ליום-יום השגרתי והשקוף.

 

עמי ואלך הוא צלם מהסוג המסתכל קרוב. בינואר 2009 הציג בגלריה הקיבוץ את התערוכה 'בוסתן' בה הציג סדרה של צילומים המתבוננים אל מרקם הרשתות המכסות את עצי הפרי במטע..

 

בתערוכה 'רצפת הייצור' הוא מביט אל רצפת הברזל של המפעל ומגלה בה התרחשויות של צורה וצבע, שבאמצעות קרני אור, המגיחות מכיוונים שונים, מקבלות עומק, משמעות. ואיזכורית מתולדות הציור המודרניסטי.

 

פעולת הצילום שלו היא הזרה והסטה מהמקום הממשי אל מימד אחר, הגותי, בו נשארו קפואים בזמן מושגים כמו יופי, דממה, ייצור.

 

 

טלי כהן גרבוז

יוני 2009

 

 

 

 

 

 

 

 


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist