דף הבית | עונת התרבות תשע"ט | לוח אירועים | קטלוג וספריה | הודעות חשובות! | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהארכיון תערוכות וקטלוגים > "חשבונות פתוחים"
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
סיורי אמנות
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
"אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
"בית גידול"
"הולך אל עצמו"
"העיקר לא להיות צבוע"
"חיות אחרות" ; "על ההתבוננות"
"חיות רחוב" ; "אנתולוגיה"
"יפה להחריד" ; "מחוזות זיכרון"
"כבר חוזר" ; "יהיה בסדר"
"מזיגה" ; "בלוז צבעוני"
"מי מכיר את האיש שבקיר"
"מתחת לשטיח" ; "הצלם הקטן"
"סיפור כיסוי" ; "עטויות"
"עבודה זרה" ; "סדרים"
"על גיבורים" ; "אל גיבור"
"שטח הפקר" ; "שכול ומחול"
"שיעור באמנות" ; "דיוקנאות"
אלפיים ומאה עוקבים
אש קטנה וחלב
אתי אברג'ל "ברוש לאור ירח"
דורית רינגרט
חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
מוצק SOLID
מראה דרך
נטה צפון על תוהו ; חצי עיגול שלם
ניר דבוראי
ענבל ניסים
שלוש תערוכות יחיד
שני ציירים
תערוכת גאלה 2017
תערוכת מכירה - ערב גאלה, פברואר 2016
אריק בוקובזה - צבאות
יצחק גולומבק
ורוניק ענבר
"יופיו של הצער"
טיטאטאן
"תחנות הראווה של הזמן" ; "שקט"
"אני מפה"
עבודות מוקדמות - אורי קלוס
"יבשה"
"לא כאן לא עכשיו"
"משענת זרה"
"דברים"
יחיד/רבים - תערוכה קבוצתית
שבע שנים - רם סמוכה
"סיריוס" - אלה ליטביץ
"Not For Sale"
"מצליבים שפתניים מורכבים"
"גיא היה פה"
"המראה הטבעי"
3 תערוכות יחיד
Getaway
"ניסויים בחלל סגור"
"חשבונות פתוחים"
"מנגינה גרמנית" : שוקה גלוטמן
תערוכת צילום : ליטל זקין
תערוכת צילום : דנה פורת
תערוכת צילום - עמירם ערב
"נעורים"
כל המקומות הנפלאים ההם
"יום טוב ללבבות"
האגף לתכנון ומאגיה
קונסרב
"אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
"מתעסקות עם אלוהים"
"לאורך ולרוחב"
"טבע שני" : תערוכת צילום
"עין בעין" ; "NEVERLAND"
אירופה, אירופה?
לעתים קרובות הוא דיבר על לעזוב
כבר באים - Coming Soon
תחריט
נופי סף
עשרים השנים הראשונות - תערוכת מחווה לאסתי רשף
תנאים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט
"חשבונות פתוחים" : תערוכה קבוצתית

 

חשבונות פתוחים

UNFINISHED BUSINESS

6.3.11 - 22.1.11

אירוע פתיחה ושיח גלריה:

שבת 22.1.11 בשעה 12:00

 

 

להגדלה הקישו על גבי התמונה

 

 

 

התערוכה "חשבונות פתוחים" באה להפנות את המבט אל חלקת הביניים שבין העצמי לאחרים. ארבע אמניות ואמן אחד יוצרים ממקום פרטי, עיקש, הדבק בשאלה ובחיפוש אחר דבר לא פתור שיש לתת לו מענה.

 

העבודות המוצגות בתערוכה, למרות ההבדלים המדיומליים והאחרים ביניהן, מייצרות גשר בין החוויה הפרטית אל המהות החמקמקה הנקראת 'עולם'. שם, בחוץ, סדרת ציורים המתעדת ריטואל יומיומי, צילום המבטא מתח שבכמיהה למקום אחר ולא אפשרי, חרדתו של האמן מפני היעלמות ושכחה, כל אלה נמסכים לתוך השיח העכשווי המקומי, ומקבלים עליהם את פניו הביקורתיים.

ביקורת נתפסת כאקט פוליטי, ובכל זאת קשה לומר שהתערוכה 'חשבונות פתוחים' היא פוליטית במהותה. אפשר לראות את חמישה החשבונות המפעפעים האלה כחמישה ניסיונות לומר משהו בקול אחר, בתוך מרחב פעולה מצומצם ומול עולם דימויים מחריש אוזניים.

 

מירי נשרי מציגה בתערוכה עבודת וידאו חדשה,

 "מירי מי? מירי נשרי עוד איתנו?" who is miri nishri? is miri nishri still around?. סרט שהוא מסע חיפושים אירוני אחר דמותה, המתגלמת בדמויות נשים שונות. היא עצמה מופיעה לרגע בדמות חסרת בית המטלטלת את חפציה איתה. מלבד החיפוש אחר עצמי שלם ולא מפוצל, נוכחת בעבודה החרדה הממשית להיעלם ולהישכח.

העבודה היא פרק מסע חקירה מתמשך שראשיתו בשבדיה ב-2007, שם נשאלה השאלה בפעם הראשונה. מאז נוצרו כבר שלוש גרסאות, כשבכל פעם נוספים או נגרעים אירועים השופכים אור על החקירה שעדיין רחוקה מסיומה. זוהי עבודת וידאו של אמנית שלאחר שנות פעילות אינטנסיביות בציור, מיצב ווידאו, היא מאפשרת לעצמה לתהות על זמניותם וארעיותם של האמנות ויוצריה. 

 

הסצנות המצוירות בעבודות של נטע ליבר שפר לקוחות ממחוזות ומזמנים שונים. גיבוריהן מכונסים בפעולה סביב לשולחן אוכל, בכיתת לימוד או במשחק. ללא כל מצוקה ברורה ומיידית ובכל זאת בכולן מתקיים היסט אל הלא תקין, המביך ועוכר השלווה. הסועדים הישובים סביב לשולחן מתחת לנברשת הקריסטל, נועצים מזלגות בנתחי בשר נא בסצנה המעלה אל פני השטח את הארכיטיפי המאיים שמעבר לתרבות.

 

ריטואל יומיומי תמים מזה מתקיים בציוריה של מריון פוקס, המתגוררת בקיבוץ מצר ומציירת את אנשי בקע אל-גרבייה מעברה השני של גדר הביטחון. הנשים והגברים משני צידי הגדר מקיימים אותן פעולות: פועלים בשדה, נשים צועדות במצוות הרופא. גדר התיל המתכתית המתוחה בינה לביניהם נמצאת שם כמו שיבוש בראייה, בקליטה ובפענוח המציאות.

 

דרור אוסלנדר מציג דמויות של בני אדם נטולי פנים, חלקם שבלונות של חיילים הניצבים דרוכים על פני מצע של גיליון פח מרשרש, חלקם קבוצות מפגינים המצוירים, כמעט בהפשטה, על גיליונות נייר פרגמנט. כולם שבויים בעל כורחם בתוך פעולה או תהליך שאין מהם חזרה, אחריתם צפויה ובכל זאת הם ממשיכים והולכים.

 

יעל פינקוס צילמה באפריקה את הסדרה 'נולדתי באפריקה' (כשהתעוררתי היה כבר לילה(', צילומים קטנים של מקום אחר, על זמני, מעין דז'ה-וו למשהו שכבר היה, נעלם, וחסרונו נתקבע.

 

יצירות אמנות רבות נוגעות, לעתים קרובות, בדברים שיש בהם קושי. בתערוכה זו הנגיעה באיום, בזר-המוכר או במוכר-הזר נעשית בהרחקה, בסובלימציה ובדיבור עקיף. דברים שעוסקים בדבר אחד - מדברים בעצם על דבר אחר לגמרי. פני שטח תמימים לכאורה מסתירים חרדות קיומיות, יצרים גועשים, כעס, עלבון, ודברים שאין להם פיתרון.

 

יש שברים שאין להם איחוי אלא בייצוגם המכליל, ההופך אותם מלוקאלי לאנושי ומפרטי וזמני - לציבורי-היסטורי.

 

 

טלי כהן גרבוז

ינואר 2011

 

 

 

 

Who is Miri Nishri

 

 

 

 

 

 

 

 

נטע ליבר שפר:  הסועדים

 

 

 

 

 

 

 

עבודה של מריון פוקס

 


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist