דף הבית | הספריה הדיגיטלית הישראלית | עונת התרבות תש"פ | לוח אירועים | קטלוג וספריה | דרושים | הודעות חשובות! | צור קשר | פייסבוק | כרטיסים |
דף הבית > הארכיון ההיסטורימסיפורי המקוםאירועים בקורות הזמן > הקונגרס על כביש 77
הארכיון ההיסטורי
אודות הארכיון
"ישראל נגלית לעין" - אלבומי טבעון
סיפורה של האנדרטה
אירועים ותערוכות
תערוכות במגדל המים ההיסטורי
סיפורי מאבק ותקומה
"זיכרון מקומי" : אנדרטאות זיכרון בקרית-טבעון
"טבעון שלי" - פעילות חינוכית
מסיפורי המקום
סיפורי תושבים
אירגון ומפעל
אירועים בקורות הזמן
רכבת העמק החדשה
הקטר עולה על הפסים
תימן בבית שערים
תחנות בעקבות טריסטראם
אגדה ומציאות
טריסטראם בטבעון
הקונגרס על כביש 77
פורום 77.6 במאבק הציבורי
מנהרה - או שיהיה רע!
"חוט השני"
דרוזים בקרית-עמל
ייסוד בית הספר בקרית-עמל
הקדטית הראשונה (כמעט) של בית הספר הימי
להתבגר בשנות השישים
"בין איראן לטבעון"
"סליק"
נוער "ימין אורד" בקרית-טבעון
מה בין עזה לקרית טבעון?
שמות ועוד ...
קרקע ומיפוי - קוסקוס טבעון
ציונות, חברה ואקולוגיה באדריכלות מקומית
רכבת העמק - עבר ועתיד
גבורתו של נהג אוטובוס
"פינת השומרים"
"גבעת הבריכות" ופרשי המלך
משחקי ילדים מן העבר
מקומות וזכרונות
חוות שטוק - "נווה יער"
טופונומיה: הזכות לתת שם למקום
תהליכים מעצבים
רוח המקום
שורשים תרבותיים בראי הארכיון
"מסביב"
גלריה "תמונוטבעון"
תמונות מן העבר
ה"קונגרס" על כביש 77

"לא האמנת שזה אפשרי, אבל תראה מה קורה כעת "  התריסה ענת כלפי.

לפני יותר משנה, כאשר הפנתה אלי ד"ר ענת גונן ידיעה עלומת מקור על כוונה להרים כביש-על ארצי במרווח הצר שבין טבעון ושדה יעקב, לא האמנתי שניתן לעורר דעת קהל.

באוגוסט 2010 סערו הרוחות בעניין קו הגז לחיפה, מיכלי הגז בחוף כרמל, מאבקים נגד כבישים רוחביים במרכז, ותוכניות פיתוח בחוף פלמחים. בדצמבר היתה שריפה גדולה ואסון בכרמל והציבור היה רווי במאבקים.

"מי ישים לב לבעיה שלנו?" שאלתי אז.

למרות הכול-קרה משהו.

התמדה, מסר ברור, יסודיות ומקצועיות חברו לכך שכל הגורמים המקומיים: ראשי הרשויות, מנהלי התאגידים האזוריים, רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע והתושבים עצמם השתכנעו כי גישת "הרשות לדרכים" לסלילת כביש עילי מהיר במרווח הצר שבין טבעון ושדה יעקב הינה דורסנית, מסוכנת לציבור ולסביבה.

ביום שני 12 בספטמבר התקיים בכפר הנוער "נווה עמיאל" ה"קונגרס" של "הועדה לתשתיות לאומיות" (ות"ל). הפעם הוצגו כבר מספר חלופות עקרוניות וביניהם חלופות מינהור שונות.

יושב ראש "פורום 77", עו"ד ישראל הרפז כתב לאפרים שליין רכז הועדה, את המכתב הבא לסיכום הדיון:

 

 

שלום לחברי הות"ל ולעוסקים במלאכת תת"ל 48 כביש 77

ממחלף תל קשיש למחלף ישי,

 

פורום 77 שאני עומד בראשו הוא מטה מאבק המייצג תושבי ישובים: קרית טבעון, רמת ישי, שדה יעקב ועוד, העומדים להפגע אם  לא תתקבל ההחלטה הנכונה והטובה ביותר לגבי אופן תכנון וביצוע כביש 77, כדי שמצד אחד ייושמו צרכי התחבורה ומאידך גיסא, יישמרו חיי התושבים הסמוכים לאיזור העלול להפגע, ויישמרו ערכי טבע, נוף, מורשת, ובריאות.

ראשית ברצוני לברך על היוזמה לקיים ביום 12.9.11 את הקונגרס בנווה עמיאל, ועל סיור ההכרות שנערך עם השטח העומד להשתנות בעקבות יישום כביש 77, ומתן אפשרות להשמעת דעות.

אני מקווה שהמראות שראיתם והדברים ששמעתם ייחרטו בזכרונכם.

 

מצורפת לעיונכם מצגת שבכוונת מטה מאבק המנהרה היה להציג "בקונגרס" שהתקיים בנווה עמיאל, אך לא הוצגה בשל מגבלות הזמן שהוקצב לנו.

 

מספר הערות למצגת:

1.        המצגת הוכנה על בסיס החומר שנמסר למטה המאבק (תיק מסודר ובו חלופות התכנון ומפות).

2.        בקשת מטה המאבק לקבל מבעוד מועד את המצגת שבכוונת החברה הלאומית לדרכים היה להציג בקונגרס, נדחתה, למרות שבדיעבד התברר לנו כי גורמים מעונינים אחרים כן קיבלו את המצגת זמן מה לפני הקונגרס. בכך נמנע ממטה המאבק להגיע מוכנים לקונגרס.

3.       ההדמיות שבמצגת נעשו כמיטב היכולת התקציבית המועטה שעומדת לרשות מטה המאבק ובהתבסס על התוכניות שהועמדו לרשות המטה, וזאת עקב אי מתן דיסק ההדמיה המקצועית של הכביש המתוכנן שנעשתה עבור החברה הלאומית לדרכים והוצגה בישיבה שהתקיימה במשרדי הות"ל בירושלים ביום 3.4.11. גם הבקשה לקבלת הדיסק נדחתה.

4.      אבקש להזכיר כי קיימת תוכנית מאושרת, תמ"א 3, לפיה עובר כביש 77 בתוואי נחל בית לחם בין שדה יעקב וכפר יהושע לרמת ישי.. זוהי תוכנית שניתנת ליישום מחר בבוקר. יתרונותיה רבים מאד וישומה קל וללא הפרעות.

5.      לפני כשנה התקבלה על ידי הועדה המשותפת לתחבורה יבשתית החלטה, לבחון הסטת כביש 77 בצמוד לכביש 722, בשם "איחוד תשתיות".

6.      ההחלטה לבחון את העתקת הכביש לתוואי כביש 77 בשם הרצון לאחד תשתיות ולמנוע פגיעה בנוף ובטבע, היא רעיון שאיננו מתנגדים לו ואולם חובת ההוכחה והשכנוע, מוטלת על כתפי המתכננים, שהתוואי המוצע על ידם הוא פחות מזיק ופחות פוגע, שאם לא כן, מה הועילו חכמים בתקנתם?

7.        אנו מנהלים מאבק למען מינהרה.  איננו נגד כביש, איננו נגד קידמה וכבישים מהירים - אנחנו בעד!!

8.        המאבק הוא על החלופה הטובה ביותר. ומינהרה היא התשובה. מינהרה היא הפתרון המיטבי.

           

            בכבוד רב,

            בברכת שנה טובה,

            ישראל הרפז, עו"ד

            יו"ר מטה מאבק

            קרית טבעון

            טל: 04-8660947  פקס: 04-8660948

 

 

כתב: יגאל אורן


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist