דף הבית | קטלוג וספריה | לוח אירועים שנתי | הודעות חשובות! | אירועי השבוע הקרוב | יום הזיכרון תשע"ח | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהארכיון תערוכות וקטלוגים > שבע שנים - רם סמוכה
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
סיורי אמנות
הרצאות על אמנות ישראלית ועכשווית
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
"אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
"בית גידול"
"הולך אל עצמו"
"העיקר לא להיות צבוע"
"חיות אחרות" ; "על ההתבוננות"
"חיות רחוב" ; "אנתולוגיה"
"יפה להחריד" ; "מחוזות זיכרון"
"כבר חוזר" ; "יהיה בסדר"
"מתחת לשטיח" ; "הצלם הקטן"
"סיפור כיסוי" ; "עטויות"
"עבודה זרה" ; "סדרים"
"שטח הפקר" ; "שכול ומחול"
"שיעור באמנות" ; "דיוקנאות"
אלפיים ומאה עוקבים
אש קטנה וחלב
אתי אברג'ל "ברוש לאור ירח"
דורית רינגרט
חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
מוצק SOLID
מראה דרך
נטה צפון על תוהו ; חצי עיגול שלם
ניר דבוראי
ענבל ניסים
שלוש תערוכות יחיד
שני ציירים
תערוכת גאלה 2017
תערוכת מכירה - ערב גאלה, פברואר 2016
אריק בוקובזה - צבאות
יצחק גולומבק
ורוניק ענבר
"יופיו של הצער"
טיטאטאן
"תחנות הראווה של הזמן" ; "שקט"
"אני מפה"
עבודות מוקדמות - אורי קלוס
"יבשה"
"לא כאן לא עכשיו"
"משענת זרה"
"דברים"
יחיד/רבים - תערוכה קבוצתית
שבע שנים - רם סמוכה
"סיריוס" - אלה ליטביץ
"Not For Sale"
"מצליבים שפתניים מורכבים"
"גיא היה פה"
"המראה הטבעי"
3 תערוכות יחיד
Getaway
"ניסויים בחלל סגור"
"חשבונות פתוחים"
"מנגינה גרמנית" : שוקה גלוטמן
תערוכת צילום : ליטל זקין
תערוכת צילום : דנה פורת
תערוכת צילום - עמירם ערב
"נעורים"
כל המקומות הנפלאים ההם
"יום טוב ללבבות"
האגף לתכנון ומאגיה
קונסרב
"אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
"מתעסקות עם אלוהים"
"לאורך ולרוחב"
"טבע שני" : תערוכת צילום
"עין בעין" ; "NEVERLAND"
אירופה, אירופה?
לעתים קרובות הוא דיבר על לעזוב
כבר באים - Coming Soon
תחריט
נופי סף
עשרים השנים הראשונות - תערוכת מחווה לאסתי רשף
תנאים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט
שבע שנים - רם סמוכה

שבע שנים

רם סמוכה

30.6.12 - 5.5.12

 

הפתיחה: שבת 5.5.12 בשעה 12:00

 

להגדלה הקליקו על התמונה

 

אוצרת: טלי כהן גרבוז

 

 

שבע שנים

 

לכאורה, בן כלאיים שנולד לאקספרסיוניזם ולמינימליזם, רם סמוכה הוא אחד לסוגו. תנועות ידיים רחבות, מחוות גוף של רקדן בריקוד סולו, שעיני הכול ועדשת המצלמה מכוונות רק אליו. הציור של סמוכה נוצר מתנועה גדולה, לפעמים כמעט פראית, על גבי משטח ציור רחב. טבעי לחשוב בהקשר הזה על ג'קסון פולוק והתזת הצבע שלו.

אבל רם סמוכה הוא לא פולוק. פעולת הציור שלו מכוונת, סקיצה הנמצאת בהכרה בכל הדיוק האפשרי. לעיני קהל ומצלמה הסקיצה תהפוך למופע של אדם עם טושים צבעוניים מול קיר באורך עשרה מטרים. הקיר יישאר חודשיים כמפתח לתערוכה. אחר כך הוא יימחק בצבע לבן וישאיר אחריו את תיעוד הווידאו. תהיה תערוכה בגלריה. יוצגו בה ציורים מהשנים האחרונות. אבל החלל לא יעמוד דומם: תיעודים קודמים של פעולות הציור יוקרנו בחלל באופנים שונים, דמותו של הצייר תופיע בכמה מהעבודות, עקבות מעשה הציור יופיעו בגלריה כפעולה נמשכת והולכת. כתנועה.

אופני התצוגה של סמוכה באים מתוך מספר מניעים אינהרנטיים לעבודתו: האחד הוא הרצון לגעת בקהל. לתווך, באמצעות הגוף, בין הצופה לתוצר - ציור. המניע האחר בא מתוך אי-הנחת של תליית תמונה על הקיר והשארתה שם לנפשה. הציור של רם סמוכה ממשיך לחיות באמצעות תיעוד הפעולה. במיצג הווידאו הסתער - hairy up  נראה ציור השמן מתחיל מנקודת האפס של פני השטח הלבנים ואז לובש ופושט צורה תחת ידיו של האמן. מרכז הכובד אינו נמצא בדבר עצמו, באוביקט, אלא הציור והצייר הופכים להיות שלם אחד. השלם הזה, הממשיך להתקיים באמצעות התיעוד, מאפשר לצופה התקרבות. הילת האמן והילת היצירה צצות ונעלמות מול עדשת המצלמה - העין הנשלחת אל העתיד.

זמן הציור של סמוכה הוא אחר. במקום ציור הממוקם כתוצר של יום רב השראה בעבר, הציור שלו נע בחופשיות בין צירי זמן ומרחב חסרי גבולות - ככל שהמדיום מאפשר.

 

רם סמוכה הוא בוגר המחלקה לאמנות בבצלאל. אחרי מספר תערוכות יחיד והשתתפות בפרויקטים קבוצתיים בארץ, הוא נסע ללימודי תואר שני באוניברסיטת ווטרלו, באונטריו, קנדה. מאז הציג מספר תערוכות יחיד בחו"ל ותערוכה זו, 'שבע שנים', מסמנת חזרה אל הצופה הישראלי ממרחק שבע שנים מאז הציג כאן לאחרונה.

 

הרישום באמנות הישראלית נתבע להיות ייצוג. אמנות הנמצאת תדיר בתוך סיר לחץ פוליטי אינה נוטה לפרגן לעצמה קו לשם עצמו, צורה לשם עצמה. גם השרבוט המיומן של דור ציירי שנות השבעים, שיעקב מישורי כינה לימים 'רישום אקדמי וירטואוזי של קשקוש', קיבל על עצמו בדיעבד את עול 'דלות החומר'.

 

אולי צריך להתרחק למקום אחר, נייטראלי, שאתה עצמך נמצא בו כזר ולא לגמרי שייך, כדי לנקות את השטח ולעשות משהו אחר. רם סמוכה מבקש מהצופה הישראלי לחוות חוויה אסתטית. ליהנות מתנועת הקו והצבע במרחב.

ייתכן שלצופה האחר, הקנדי, הבריטי, האינטנסיביות, התנועה הרחבה, נוכחות גוף האמן הגבר, עשויה להתפרש כעצבנות ישראלית דחוסה.

 

 

טלי כהן גרבוז

גלריה מרכז ההנצחה לאמנות ישראלית, קריית טבעון

מאי  2012 

 

 

 

 

 

קונצרטינה א  2009

(עפרונות צבעוניים על בד לא מתוח)

 

 

 

 

 

 

 

שעון חול  2010

(מיצג וידאו 2 דקות)

 

 

 

 

 

 

 

ספירת גוף, 2011

מיצג וידאו (20 דקות)

 

 

 

 

 

 

 

 

קיר אש  2010

(מיצג וידאו)

 

 

 

 

 

 

 

 

רך נולד  2009

(צילום דיגיטלי)


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist