דף הבית | קטלוג וספריה | לוח אירועים שנתי | הודעות חשובות! | אירועי השבוע הקרוב | קייטנה למבוגרים | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהארכיון תערוכות וקטלוגים > "דברים"
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
"אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
"בית גידול"
"הולך אל עצמו"
"העיקר לא להיות צבוע"
"חיות אחרות" ; "על ההתבוננות"
"חיות רחוב" ; "אנתולוגיה"
"יפה להחריד" ; "מחוזות זיכרון"
"כבר חוזר" ; "יהיה בסדר"
"מתחת לשטיח" ; "הצלם הקטן"
"סיפור כיסוי" ; "עטויות"
"עבודה זרה" ; "סדרים"
"על גיבורים" ; "אל גיבור"
"שטח הפקר" ; "שכול ומחול"
"שיעור באמנות" ; "דיוקנאות"
אלפיים ומאה עוקבים
אש קטנה וחלב
אתי אברג'ל "ברוש לאור ירח"
דורית רינגרט
חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
מוצק SOLID
מראה דרך
נטה צפון על תוהו ; חצי עיגול שלם
ניר דבוראי
ענבל ניסים
שלוש תערוכות יחיד
שני ציירים
תערוכת גאלה 2017
תערוכת מכירה - ערב גאלה, פברואר 2016
אריק בוקובזה - צבאות
יצחק גולומבק
ורוניק ענבר
"יופיו של הצער"
טיטאטאן
"תחנות הראווה של הזמן" ; "שקט"
"אני מפה"
עבודות מוקדמות - אורי קלוס
"יבשה"
"לא כאן לא עכשיו"
"משענת זרה"
"דברים"
יחיד/רבים - תערוכה קבוצתית
שבע שנים - רם סמוכה
"סיריוס" - אלה ליטביץ
"Not For Sale"
"מצליבים שפתניים מורכבים"
"גיא היה פה"
"המראה הטבעי"
3 תערוכות יחיד
Getaway
"ניסויים בחלל סגור"
"חשבונות פתוחים"
"מנגינה גרמנית" : שוקה גלוטמן
תערוכת צילום : ליטל זקין
תערוכת צילום : דנה פורת
תערוכת צילום - עמירם ערב
"נעורים"
כל המקומות הנפלאים ההם
"יום טוב ללבבות"
האגף לתכנון ומאגיה
קונסרב
"אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
"מתעסקות עם אלוהים"
"לאורך ולרוחב"
"טבע שני" : תערוכת צילום
"עין בעין" ; "NEVERLAND"
אירופה, אירופה?
לעתים קרובות הוא דיבר על לעזוב
כבר באים - Coming Soon
תחריט
נופי סף
עשרים השנים הראשונות - תערוכת מחווה לאסתי רשף
תנאים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט
"דברים" : אמיר נוה ; אסף רהט ; רותי הלביץ כהן

 

דברים  Dvarim

אמיר נוה  |  אסף רהט  |  רותי הלביץ כהן

3.11.12 - 1.9.12

 

  

 

 

דברים / טלי כהן גרבוז

 

בתחילה היה הרישום. זה היה הכלי הראשון בו השתמש האדם כדי לשקף לעצמו את עולם החוויות שלו. הרישום מלווה את תולדות האדם החל מציור המערה הניאוליטי, שמבלי דעת דיווח אל העתיד, וכלה באצבע משרטטת קו רגעי בחול; החל בקשקוש של פעוט שאוחז עיפרון ותוהה על השינוי שהוא מחולל על דף לבן בתולי ועד ל'קשקוש' המודע לעצמו של רפי לביא.

בתערוכה 'דברים' שלושה משתתפים הפועלים ומציגים בנפרד. המשותף לשלושתם הוא הבחירה בציור אכספרסיבי, ובשימוש בטקסט בגוף העבודה.

'בניגוד לציור השמן, רישום הוא צורה הנושאת את שגיאותיה על שרוולה,' כתבה אמה דקסטר. ואכן אין דרך חזרה מקו או כתם שהונחו על דף נקי ולבן, ורישום הנעשה מתוך כמיהה לחרוג מגבול המותר אינו יכול להסתתר. במובן זה, שלושת המשתתפים בתערוכה מפקירים את עבודתם לסכנה להפוך 'שגיאה על שרוול'. גם נוכחותו של טקסט ביצירת אמנות פלסטית אינה מובנת מאליה והיא מעלה הרבה שאלות. במה יתבונן הצופה. האם יוכל להתמודד עם הציור והמילה באופן סימולטאני? האם המילה או המשפט הכתובים ישמשו מעין מקרא לעבודה וכך הרישום ייקרא לאור הכתוב? צירוף אותיות נטול הקשר או מילים הלקוחות מטריטוריה אחרת, שימשו את האמנות המושגית כצורה וכרפרנס תרבותי. אחד החוקים הלא כתובים של אמנות שנות השבעים היה להרחיק ככל האפשר מביטוי אישי ומעיסוק ברגשות.

 

התערוכה 'דברים' מדברת. הבחירה של שלושת משתתפיה להציג יחד היא מכנה משותף של קריאת סירוב. סירוב לחוקי ה'נכון' ו'לא נכון', לצורך לתת דין וחשבון או להתעדן כדי להתאים ל'טעם'. ומעבר לכל, חופש להוות ריאקציה למודל הסדוקטיבי של היפה באמנות העכשווית.

 

'ככה אני מרגיש היום', כותב אמיר נוה בכתב יד בתוך ציור שייקרא כדיוקן עצמי. נוה כותב בעבודות מתוך הכרח, מתוך מה שהוא מגדיר כרצון לשחרר את הסוביקט, לצקת תוכן אישי לגמרי לתוך העבודה. ללכת בתוכה לאיבוד.

 

 

רותי הלביץ כהן רושמת על נייר שחלקו מוצג על הקיר וחלקו נחתך למגזרות נייר גדולות, הצפות-תלויות. גופים הנעים בין שני מימדים לשלושה, שולחים איברים דקים באוויר ומשרטטים רישום בחלל. עקבות הפעולה של הלביץ כהן נשארים גלויים וחשופים, סרט הדבקה תעשייתי מגדיר את שולי הדמויות, הנעות, פגיעות ומלאות הבעה. רותי הלביץ כהן עוסקת בדימויי הגוף הנשי ומציבה עולם פנימי של יחסי גוף ומגע, כתגובה למודלים מלאכותיים של יופי בתרבות.

 

 

אסף רהט רושם דימויים הנמצאים על גבול ההפשטה. הדמויות שלו נולדות מכוחו של קו חזק ואכספרסיבי ובווליום המתרחב הרבה מעבר לגבולות הנייר. הקו הנמצא בבסיס העבודה שלו חוזר ומתעגל שוב ושוב סביב עצמו, או 'נזרק' אל מחוץ לגבולות הדף, משחזר את עקבות הפעולה כאקט סוער, על סף הבלתי נשלט.

 

השאיפה של משתתפי התערוכה לישירות ולמליאות אינה באה להסות את קול המבקר הפנימי, אלא למתוח את הגבולות ולעורר אותו. ניסיון של שנים והיכרות עמוקה עם תולדות האמנות מאפשרים להם לחזור אל הבסיסי, המשוחרר והרהוט.

 

ספטמבר  2012

 

 

 

 

רותי הלביץ

 

 

 

 

 

 

 

רותי הלביץ

 

 

 

 

 

 

 

 

אמיר נווה

 

 

 

 

 

 

אמיר נווה

 

 

 

 

 

 

אסף רהט

 

 

 

 

 

אסף רהט


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist