דף הבית | קטלוג וספריה | לוח אירועים | עונת התרבות תשע"ט | קיץ לילדים | חגיגת דוקו קיצית | קייטנה למבוגרים | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהארכיון תערוכות וקטלוגים > יצחק גולומבק
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
"אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
"בית גידול"
"הולך אל עצמו"
"העיקר לא להיות צבוע"
"חיות אחרות" ; "על ההתבוננות"
"חיות רחוב" ; "אנתולוגיה"
"יפה להחריד" ; "מחוזות זיכרון"
"כבר חוזר" ; "יהיה בסדר"
"מתחת לשטיח" ; "הצלם הקטן"
"סיפור כיסוי" ; "עטויות"
"עבודה זרה" ; "סדרים"
"על גיבורים" ; "אל גיבור"
"שטח הפקר" ; "שכול ומחול"
"שיעור באמנות" ; "דיוקנאות"
אלפיים ומאה עוקבים
אש קטנה וחלב
אתי אברג'ל "ברוש לאור ירח"
דורית רינגרט
חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
מוצק SOLID
מראה דרך
נטה צפון על תוהו ; חצי עיגול שלם
ניר דבוראי
ענבל ניסים
שלוש תערוכות יחיד
שני ציירים
תערוכת גאלה 2017
תערוכת מכירה - ערב גאלה, פברואר 2016
אריק בוקובזה - צבאות
יצחק גולומבק
ורוניק ענבר
"יופיו של הצער"
טיטאטאן
"תחנות הראווה של הזמן" ; "שקט"
"אני מפה"
עבודות מוקדמות - אורי קלוס
"יבשה"
"לא כאן לא עכשיו"
"משענת זרה"
"דברים"
יחיד/רבים - תערוכה קבוצתית
שבע שנים - רם סמוכה
"סיריוס" - אלה ליטביץ
"Not For Sale"
"מצליבים שפתניים מורכבים"
"גיא היה פה"
"המראה הטבעי"
3 תערוכות יחיד
Getaway
"ניסויים בחלל סגור"
"חשבונות פתוחים"
"מנגינה גרמנית" : שוקה גלוטמן
תערוכת צילום : ליטל זקין
תערוכת צילום : דנה פורת
תערוכת צילום - עמירם ערב
"נעורים"
כל המקומות הנפלאים ההם
"יום טוב ללבבות"
האגף לתכנון ומאגיה
קונסרב
"אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
"מתעסקות עם אלוהים"
"לאורך ולרוחב"
"טבע שני" : תערוכת צילום
"עין בעין" ; "NEVERLAND"
אירופה, אירופה?
לעתים קרובות הוא דיבר על לעזוב
כבר באים - Coming Soon
תחריט
נופי סף
עשרים השנים הראשונות - תערוכת מחווה לאסתי רשף
תנאים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט
יצחק גולומבק - תערוכת יחיד

הדברים שיצחק (איצ'ה) גולומבק בונה עשויים מחומרים פשוטים. עבודת ההצבה שלו בגלריה בנויה מצורות הנגזרות מנפילה של צרור מפתחות. גולומבק נטפל לצורות בעלות נוכחות אלמנטארית בחיינו. דימויים חסרי כוח משלהם, כמו מפתח, מסרק, סכין גילוח, כאלה הקיימים על גבול הצללית. "כל הבנייה של הפיסול שלי," הוא אומר, "מתחילה ממגזרת שמקבלת נפח. צללית שקיבלה עיבוי.". ההזרה הנכפית על האובייקטים, היותם צורות שאינן אורגניות למציאות, מהדהדת, לדבריו, את המבט שלו אל העולם. "נפח העבודות הוא תימאטי. הוא מפספס את כל השלבים האורגניים של החפץ במציאות. כך נבנית התודעה של המשמעות, סיפור הדברים. זהו מין סיפור פרטי, חוויה של מוגבלות. מין אין אונים מול האורגניות של הדברים.".

 

התערוכה בנויה ממספר מצומצם של דימויים: גפרורים, תיבות עצמות, שיני מפתח, שיני אדם, קיסמים, אזוב. דברים נטולי כוח משל עצמם, 'חלשים', שהחוץ מכתיב להם את התנוחה. בגלריה הם מייצרים מעין תנועה המוכתבת על פי כיוון רצפת החלל. היחסים בין פנים לחוץ מתקיימים בתערוכה דרך השיניים, אובייקטים שגולומבק מפנה אליהם את המבט כאל מעין מעבר, 'מרפסת' הגוף/הבית הפונה החוצה, לעולם. כך גם קיסמי השיניים הגבוהים הנשענים אל קירות הגלריה, בעלי מרקם המדמה אזוב. מידת גובהו של הקיסם היא מידת המרחק מהפנים, הרצפה, אל החוץ, הנוף.

 

הציורים בתערוכה חוזרים ומתארים את ראש אביו של האמן, שנפטר לפני מספר שנים. הראש מצויר עם בליטות וגבשושיות של ירקות המקיפות אותו או נטמעות בו. מדיוקנאות השפע הגרוטסקיים של ג'וזפה ארצ'ימבולדו* לוקח גולומבק את האלמנטארי-הישרדותי: תפוח האדמה, המלפפון, ומטעין בהם את ראש האב. במאמר המופיע בקטלוג תערוכת היחיד של גולומבק, 'מרכבות', שהתקיימה במוזיאון הרצליה ב-2011, מצביע גיא בן-נר על מעשה הציטוט של גולומבק כ"ציטוט ששכח את מקורו, שהיה לחלק אינטגראלי משפתו של מי ששאל אותו... הדיוקן העליז של האמן האיטלקי נאלץ לספר סיפור נוגע ללב על אודות אבי האמן, ניצול שואה, ההופך ברישומים לניצול ארכיטיפי, שהולך לישון עם אוכל מתחת לכרית וקם כשהאוכל דבוק לפרצופו.".

 

יצחק גולמבק הגיע עם הוריו מפולין כשהיה בן שמונה. ילדותו ונעוריו עברו בשכונת עולים בעיירה אור עקיבא. מתוך אפרוריות המקום, דלותו ונמיכותו, צמחה שפה צורנית שאינה מספרת, אלא מנסחת את הקיים לצורות פשוטות המוטלות-נשענות, זולגות בתנועה איטית. המציאות של איצ'ה גולומבק אינה מכירה יחסים של גבוה ונמוך. כל המצוי והיומיומי עשוי להשתכן בתמונת העולם הפרטית שלו ולהיות לאמנות.

 

טלי כהן גרבוז

נובמבר 2011

 

 

* ג'וזפה ארצ'ימבולדו - אמן איטלקי מהמאה ה-16 שנודע בציורי הדיוקנאות שלו המורכבים, בין השאר, מפירות, פרחים ודגים

 

 

ללא כותרת  (חלק מהצבה)

 

 

 

 

ללא כותרת  (טכניקה מעורבת)

 

 

 

 

ללא כותרת  (טכניקה מעורבת)


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist