דף הבית | קטלוג וספריה | לוח אירועים | עונת התרבות תשע"ט | הודעות חשובות! | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהארכיון תערוכות וקטלוגיםשלוש תערוכות יחיד > תמר נסים
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
סיורי אמנות
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
"אנתולוגיה" - נעמה בן יוסף
"בית גידול"
"הולך אל עצמו"
"העיקר לא להיות צבוע"
"חיות אחרות" ; "על ההתבוננות"
"חיות רחוב" ; "אנתולוגיה"
"יפה להחריד" ; "מחוזות זיכרון"
"כבר חוזר" ; "יהיה בסדר"
"מזיגה" ; "בלוז צבעוני"
"מתחת לשטיח" ; "הצלם הקטן"
"סיפור כיסוי" ; "עטויות"
"עבודה זרה" ; "סדרים"
"על גיבורים" ; "אל גיבור"
"שטח הפקר" ; "שכול ומחול"
"שיעור באמנות" ; "דיוקנאות"
אלפיים ומאה עוקבים
אש קטנה וחלב
אתי אברג'ל "ברוש לאור ירח"
דורית רינגרט
חיות רחוב - ליבי קסל וטליה סיוון
מוצק SOLID
מראה דרך
נטה צפון על תוהו ; חצי עיגול שלם
ניר דבוראי
ענבל ניסים
שלוש תערוכות יחיד
גיא רייביץ
רות אופנהיים
תמר נסים
שני ציירים
תערוכת גאלה 2017
תערוכת מכירה - ערב גאלה, פברואר 2016
אריק בוקובזה - צבאות
יצחק גולומבק
ורוניק ענבר
"יופיו של הצער"
טיטאטאן
"תחנות הראווה של הזמן" ; "שקט"
"אני מפה"
עבודות מוקדמות - אורי קלוס
"יבשה"
"לא כאן לא עכשיו"
"משענת זרה"
"דברים"
יחיד/רבים - תערוכה קבוצתית
שבע שנים - רם סמוכה
"סיריוס" - אלה ליטביץ
"Not For Sale"
"מצליבים שפתניים מורכבים"
"גיא היה פה"
"המראה הטבעי"
3 תערוכות יחיד
Getaway
"ניסויים בחלל סגור"
"חשבונות פתוחים"
"מנגינה גרמנית" : שוקה גלוטמן
תערוכת צילום : ליטל זקין
תערוכת צילום : דנה פורת
תערוכת צילום - עמירם ערב
"נעורים"
כל המקומות הנפלאים ההם
"יום טוב ללבבות"
האגף לתכנון ומאגיה
קונסרב
"אנטילופה אוסטרית" ; "רצפת הייצור"
"מתעסקות עם אלוהים"
"לאורך ולרוחב"
"טבע שני" : תערוכת צילום
"עין בעין" ; "NEVERLAND"
אירופה, אירופה?
לעתים קרובות הוא דיבר על לעזוב
כבר באים - Coming Soon
תחריט
נופי סף
עשרים השנים הראשונות - תערוכת מחווה לאסתי רשף
תנאים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט
תמר נסים : "סיפור כיסוי"
 

סיפור כיסוי

05:38 דקות

צילום בימוי תסריט: תמר נסים

עריכה: עמית ברנשטיין

 

בעבודה "סיפור כיסוי" הבד העוטף את ראש האישה הוא בד אשר יש לו את היכולת להסתיר ולגלות ליצור שייכות, אך גם ליצור הסוואה. הבד עוזר להטמעות אך גם יוצר בידול.

רצף של דימוים נשיים של ארבע בנות משפחה אחת מארבעה דורות שונים, הלובשות כיסוי ראש, מעלה  שאלות על הקשרים הנוצרים בין התחפשות והזדהות. המעגל נסגר באמצעות סיפור המסגרת, אך גם משאיר שאלות פתוחות על אותו קשר לא ברור שבין כיסוי לשם יצירת זהות, ובין כיסוי המבקש להסוות זהות זו.

בעקבות התבוננות מחודשת בתמונת החתונה של סבתי, שצולמה ב1928 בירושלים, כתבתי:

 

סבתא שלי מסתכלת למצלמה

עיניה שואבות את מבטי

אני מתמקדת בילדותיות שלה בלחייה העגולות

בעיניה השחורות

שגבות כמעט מתחברות מייצרות את חלקם העליון של פניה

עיניה מגיעות אלי מעבר לזמן

סבי, גופו חציו בצל, מוטה מעט לעברה

ישיבתו רחבה

מבטו מופנה הצידה

 

בד רקום מאחוריהם 

שטיח על הרצפה

קנקן נחושת

תמונת חתונה

 

קנקן הנחושת הוא פינג'אן ירושלמי

השטיח הוא שטיח "ערבי"

כמו השטיחים שקונים בשוק בירושלים העתיקה

רק הבד מאחור הוא בברור בד סוזאני בוכרי

 

הסיפור המשפחתי הציע לראות בתמונה זו חלק בלתי נפרד מטקס החתונה. שימור של מסורת משפחתית שהביאו איתם בני משפחתה של סבתי מבוכרה, אך השטיח ה"ערבי" ופינג'אן נחושת מערערים על הנחה זו.

שאלות אילו הובילו ליצירת המבנה הסיפורי של עבודת הוידאו "סיפור כיסוי", המורכב ממספר קולות מקבילים.

 

כמו עקבות השטיח והפינג'אן הירושלמים, החודרים לגבולות התמונה שצולמה בירושלים בשנת 1928, כך פורצת המציאות העכשווית לתוך עבודת הוידיאו. גם הסיפור שמסופר בעזרת הבדים והחפצים מערער על הסיפור המשפחתי שהתקבע. במציאות זו הקשר בין הזדהות להתחזות מטשטש ועומד למבחן מחודש. צילום הווידיאו התיעודי אשר פותח את הסרט ומסיים אותו, הוא הד למציאות הקיימת בתמונת החתונה. 

 

תמר נסים

 

 

* הסרט נעשה בתמיכת קרן רבינוביץ עבור תערוכת הוידאו "גשרים"  במרכז האתני ענבל.

 

 

 

 

 

 


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist