דף הבית | קטלוג וספריה | לוח אירועים | עונת התרבות תשע"ט | קיץ לילדים | חגיגת דוקו קיצית | קייטנה למבוגרים | צור קשר | פייסבוק |
דף הבית > גלריהתערוכות בקומה העליונה > "השקפת עולם"
גלריה
אודות הגלריה
עכשיו בגלריה
תערוכות בקומה העליונה
"במילים אחרות" הלל לוטקין
"גדיד"
"דמויות"
"השקפת עולם"
"טבעון בעיניים שלי" 2017
"כמו שאני רואה" - רותי ארז
"מגוון האריגה"
"מרוקו שלי" - תמר מגדל
"מרקמים" - חנה שפרלינג
"עונת הרחצה" יעל לנדאו
"עקבות בזמן" עדה טרקל
"צבעי הזמן" - אבי קשת
"ציפור הנפש"
"צלחות געגוע"
"שורשים וכנפיים"
Made in Berlin
בין הזיוף לאמת - שרה ריי
גלוי ונעלם
דיטה יעקובוביץ
זאב לבינגר
לא תרצח
ליליאן ויסברגר
סדרות - צילה גולדשטיין
עולם שנעלם
צבעים של תקוה
צורה - דימוי - משמעות
שירה אודסר
שכרון צבעים
תערוכת ציור אמנון גרדי
רויטל כצנלסון
קולאז' - צביה דסה
אסף סולומון
"ספארי מקומי"
ויש ביננו בית - שחר קובץ
צבעים נוגעים במים
ציור ופיסול בברזל
לימור מזוז - ציורים
קרני הוכשטטר - פשוט
שמואל הכט
נעמי זך
יפה שמר
גילית לוין רונן
"מהגג" - עפרה קנה
"על כנפי החומר" - הסדנה בהנחיית יוקי צוק
תערוכת סטודיו נורית דרייזין
"במרחק לחישה" - רות שצמן
"פי 9" - תערוכת הדפסים
"קלוז-אפ : נוף" : אלינור רותם
"קם ולא נשלם ..." - 25 שנה למרכז ההנצחה
"התמזגויות"
"סיב ושיח"
"אנחנו וחיות אחרות" - סטודיו נורית דרייזין
"נופי התנ"ך" - ברכה אביגד
"באותה הרוח"
"קצת מכל דבר" - סשה פרטקה
"סובב" : רותי איל אילן
"בדרכי" : אגנס (אגי) פריד
"בית שני" : מיצירות עובדי ומתנדבי מרכז ההנצחה
"חשיפה ראשונה" - תערוכת צילום
תערוכת ציור - עירית אור ארז
תערוכת ציור - לאה עתיר
תרצה ולנטיין - גדרות תחרה
מיכל סדן : גן התענוגות
שחיטה כשרה
"שיגרה" - רונית שלח
סרנדה למוכרת מזון
אמנות האריגה והטקסטיל
תערוכות במגדל המים
תערוכות תלמידים
ארכיון תערוכות וקטלוגים
פעילויות בגלריה
מפגשים וימי עיון


בסיוע משרד התרבות והספורט
"השקפת עולם"

 

 

השקפת עולם - תערוכת צילום

 

תערוכה זו היא נקודת ציון בתהליך אמנותי משותף שהחל עמי לפני שנתיים, תהליך בו למדו חברי קבוצת הצילום של מכללת הוותיקים בעמק יזרעאל שיעורי תיאוריה באמנות הצילום העכשווית ועד עיבוד צילומים במחשב, מצילומי חטף ברחוב ועד צילומי סטודיו, כל סטודנט נחשף לקשת אמנותית רחבה, שמוצאת ביטוי בתערוכה זו.

סוזן סונטאג כותבת בספרה "הצילום כראי התקופה", כי "לצלם משמעו להאציל חשיבות" ובנוסף כותבת "המצלמה הופכת כל אחד לתייר בתוך מציאות של הזולת ולפעמים במציאות של המצלם עצמו".

 

אכן, המצלמה משמשת ככלי בוחן למציאות. על אף האשלייה כי תפקידה הוא לצטט באופן אובייקטיבי את המציאות, דווקא היא מצביעה יותר מכל על נטיות ליבו של הצלם.

עמק יזרעאל ומאפייניו השונים, מקום מושבם של המציגים, משמשים ברבות מן העבודות כנקודת המוצא לביטוי האמנותי.

אחדים בחרו להשתמש במצלמה ככלי מחקר, שמטרתו להציג מציאות מטרידה ולעמת את הצופה עם אידיליה נסדקת. כך חושף אייבן מציאות מורכבת של זוגיות או משפחתיות בצילומי סנאפ, ואילו תמי מתעדת את החקלאות הגוועת בעמק.

 

אחרים משתמשים בכוחו המתעתע של המדיום הדובר אמת, כדי ליצור מציאות אלטרנטיבית. החל באורי אשר מצלם את חששותיו לגבי דור העתיד, דודי אשר מצלם אנקדוטות משפחתיות בטכניקה המציעה אופן התבוננות שונה וכלה ביהודה אשר משתמש במחשב כדי ליצור פורטרט עצמי שלא יכול להתקיים במציאות.

 

שתי צלמות משתמשות במדיום כדי להתבונן פנימה והחוצה. עמליה בוחנת את מושג הנשיות דרך קומפוזיציה ואור. ואילו רותי מצלמת את ההבדל בין בדידות לבין "להיות לבד", ומאפשרת הצצה ליומן אישי ואמביוולנטי.

 

הקבוצה האחרונה של הצלמים, משתמשת בצילום כדרך התבוננות אחרת על המציאות היומיומית. הילירי עושה שימוש בחשיפות ארוכות ויוצרת אמנות מופשטת של תנועה ואור. מיקה מציעה דיוק ואסתטיקה יפנית, בסדרת תצלומים העוסקים במים. דב מצלם נוף, עכשווי ודינמי, הנשקף מבעד למסגרת החלון של רכבת העמק בזמן נסיעתה, ואילו יהודית מצלמת חלקי עצים בסדרת צילומי תקריב, כדי לעורר דיון אודות אנושיות ומיניות.

תערוכה זו הינה רבגונית ורחבת יריעה, ובהחלט אינה קו סיום לתהליך. בטוחני כי צלמי הקבוצה ימשיכו לחקור את גבולות המדיום וכי תהליכי המחקר שהחלו להתגבש רק יתעצמו בעתיד.

 

 

קובי גופר

יולי 2017

 

מצגת תמונות התערוכה

 


גירסה להדפסהגירסה להדפסה
 
 
ראשי  |  אודות  |  מפעלי ההנצחה  |  ספריה  |  גלריה  |  הרצאות, חוגים וטיולים  |  הארכיון ההיסטורי של קרית טבעון  |  פייסבוק  |  English
Created by Consist