- 2022, הגלריה במגדל המים, הגלריה לאמנות ישראלית
- 2.9.22-1.10.22
- אוצרת: דרורית גור אריה
- פרויקט #3 רזידנסי במגדל המים: 100 שנים/פרק ראשון: שלכת | עתר גבע וניבי אלרואי
מיצב פיסול ווידאו תלוי חלל
בספרה של אליזבת קולברט "ההכחדה השישית" מתוארים חמישה מחזורי הכחדה של חיים על פני כדור הארץ. העיתונאית התחקתה אחרי קבוצות חוקרים ששיערו מהיכן תגיע ההכחדה של עידן האדם, האנתרופוקן. בספר מתוארכת שנת ההכחדה השישית לשנה 2150. לפני שנתיים פורסם דו"ח מדעי המשער את מועד ההכחדה וקובע אותו לשנת 2050, כ-100 שנים מוקדם יותר.
רגע אחרי הסוף, בתוך תהום מחוץ לזמן, מעל מקווה מים ממנו מבצבצות אצות וצמחיית מים, תלויה סירה. הצופה מוזמן להעפיל לעבר החלל העליון בראש המגדל, שם מבעבעת התחלה של חיים חדשים. מחוץ למגדל משתלשלת מן החלון צמת חבל, משל רפונזל ספונה לה בבטן המגדל.
מיצב הווידאו והפיסול עוסק בחששות מהעתיד ובמחשבה שלא ניתן עוד לחזור אחורה בזמן, או לנוע בו כמטוטלת ממקום למקום. בנבואות אפוקליפטיות מכריזים חדשות לבקרים על סוף העולם המתקרב, ועל אסון אקלימי צפוי.
הפרק 100 שנים: שלכת, ביוזמת תכנית הרזידנסי במגדל המים של מרכז ההנצחה בטבעון ובתמיכת מועצת הפיס לתרבות ולאמנות, הוקם, מצולם ומוצג בתוך מגדל המים. במהלך תקופת הצגתו ייערכו שיחות אמן ואירועים פתוחים לקהל.
מיצב הווידאו הוא הפרק הראשון בסדרת מיצבי פיסול ווידאו שיצולמו ויופיעו ברחבי הארץ והעולם בשנים הקרובות.
הפקה: שירלי מרום ומיכל שכנאי | צלם: חיים יפים ברבלט | ייעוץ קולנועי: רתם קידר
פרסומים על התערוכה: